סדנת סמכות הורית ודיאלוג במשפחה

סדנה להורים על סמכות הורית ודיאלוג במשפחה

בכל חברה ומשפחה יש התנגשויות רבות בין צרכים שונים, אך כתוצאה מתהליכים כגון היחלשות סמכות המבוגרים, האלימות הגואה והתפתחות מגמות של "אפס סובלנות" מוצאים את עצמם מבוגרים במשפחה ובמערכות החינוך חשופים יותר מאי פעם לקונפליקטים.

כמה פעמים אמרתם לעצמכם או לאנשים בסביבתכם:

  •  נמאס לי!
  •  איך מתמודדים עם זה?
  •  היא פשוט לא מקשיבה לי
  •  הוא עקשן
  •  היא עושה מה שבא לי
  •  לא בא לי לריב…

מודל "כן-לא-כן"קבוצת גבים פיתחה מודל חדשני, אשר פותח על בסיס ניסיון של כעשור וחצי בתהליכי דיאלוג וניהול קונפליקטים שונים. המודל מאפשר קיום מערכת יחסים המתנהלת באמצעות אמירת "כן", תוך גיבוש "לא" עקבי ונחוש. במסגרת הסדנא נאפשר להורים הנוטלים חלק להבין מהם הצרכים המשותפים, כיצד ניתן לקיים דיאלוג ואיך ניתן ליישם את הכלים באמצעות סימולציות, תרגולים ודיונים.

מסגרת הסדנה

מסגרת הסדנה שישה מפגשים בני שעתיים

על הסדנה

מטרתה של הסדנא המוצעת היא הקניית מיומנויות של הצבת גבולות ברורים, במצבים שבהם אין מקום לדיאלוג ולמשא ומתן, ביחד עם כבוד כלפי האחר ופתח לדיאלוג בהמשך. מדובר על מצבים בהם אמירת "לא" צריכה להיות ברורה ומוחשית, כמו גזע יציב של עץ. שורשי העץ, הם המקור לאמירת לא, והם מבוססים על "כן" – צרכים וערכים. לבסוף יש את העלים ואת פירות העץ, המסמלים את אמירת ה"כן" למערכת יחסים בריאה.
מודל זה, ביחד עם כלים מתקדמים לניהול אפקטיבי של דיאלוג, מהווה מענה עוצמתי להתמודדות עם אתגרי התקופה.

הצבת גבולות לילדים ונוער תוך יצירת המשך דיאלוג
"לומר לא ולהישאר בחיים"

מפגשנושאתכנים מרכזיים
1פתיחה
מה קרה לסמכות המבוגר?
האתגר ב"לא"
היכרות וציפיות
סקירה על אובדן הסמכות של המבוגר.
"מלכודת התגובות".
למה קשה לנו לומר "לא"?
2מודל "כן-לא-כן"
גיבוש ה"כן" – שורשי העץ
מודל "כן-לא-כן" – הסבר כללי.
איתור משותף של הערכים המשמעותיים לקהילת ביה"ס.
בירור משותף של הצרכים של המבוגרים – בבית ובבית הספר.
חיזוק ה"כן" של המבוגר.
3מודל "כן-לא-כן"
גיבוש ה"לא" – גזע העץ
אמירה ברורה של ה"לא", תוך עידוד דיאלוג ושימור מערכת היחסים, כיצד עושים זאת?
אמירת "לא חיובי" תוך שמירה על כבוד הילד / למתבגר.
עקביות ונחישות.
4מודל "כן-לא-כן"
גיבוש ה"כן" – פירות העץ
הצעות ל"כן".
סגירה ברורה של האירוע.
סיום המאפשר צמיחה של מערכת היחסים בין המבוגר לילד / למתבגר.
5דיאלוג מבוסס צרכיםצרכים מוחשיים וצרכים לא מוחשיים.
כיצד מקשיבים ומבטאים צרכים?
הכוח של שיח צרכים בדיאלוג מבוגר – ילד / מתבגר.
6פרקטיקה ויישום
סיכום ופרידה
מעבר ממודל למישור מעשי וממוקד של תהליך וכלים.
התערבות בזמן משבר – תרגול.
משוב ופרידה.

יצירת קשר

שם

דואר אלקטרוני

טלפון

נושא

תוכן ההודעה

הרשמה לקבלת עדכונים

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)