מנהל בחברת הייטק

מנהל בחברת הייטק – לאחר סדנת מו"מ פנים ארגוני

במסגרת העבודה שלנו באחת מחברות ההייטק הגדולות, אנו מקיימים סדנאות מו"מ פנים ארגוני שמלווות במפגשי הטמעה. במסגרת המפגשים מביאים המשתתפים מקרים אמיתיים מחיי היום יום שלהם וביחד עם המנחה מתרגלים את יישום הכלים על אותו המקרה. לאחר מספר ימים כתב אחד המשתתפים מייל למנחה וסיפר לה בהתרגשות על שיחה שקיים עם אחד העובדים. מפאת הרגישות לא נוכל לחשוף את שמו ואת שם הארגון, אך ניתן לומר כי מדובר באחת החברות המובילות במשק.

אלו הם עיקרי הדברים כפי שכתב המנהל

"…קודם כל זכרתי להגיד לו תודה על זה שהוא הסכים להיפגש איתי… הייתה שתיקה מייד אחרי זה (הוא לא הגיב) כך שחשבתי שזה אכן הולך להיות קשה…. חיכיתי מספר שניות ולא נבהלתי מהשתיקה ואז הוא שאל – אוקיי אז מה אתה דעתך על כל זה? אז אמרתי לו שזו שאלה טובה אבל אני באמת מעוניין להבין את הצד שלו ואשמח אם הוא יוכל להתחיל… להפתעתי בשלב הזה הבחור התחיל לשפוך את ליבו בלי לעצור כפי שקיוויתי וקיווינו… לא הפרעתי לו ונתתי לו לשפוך משהו כמו 10 דקות. ראיתי שהוא אמוציונאלי כי הוא דיבר הרבה ולעיתים חזר על הדברים שוב ושוב. אבל התאפקתי ולא אמרתי כלום תוך כדי. כשאני מסכם את הנקודות העיקריות שלו –

1. הוא התחיל בזה וחזר על זה שוב ושוב שהוא פישל וזו הייתה טעות שלו. הוא הסביר את זה בכך שהוא לא תרגם נכון את ההנחיות והתבלבל בין מספר נושאים שונים (חשב שההנחיה קשורה לנושא אחר ולא לנושא הנ"ל). הוא גם התלונן על כך שניתנו הנחיות סותרות.

2. המנהלת הבכירה (לה הוא נותן שירות) ביקשה ממנו לעשות את זה כדי לשפר את תוצאות הפרויקטים וממנהל אחר שמדווח לה הוא דווקא קיבל משוב חיובי על זה שהוא מכותב (בניגוד למשוב השלילי שקרה במקרה הזה).

בשורה התחתונה הוא מבולבל ומתוסכל שאין הגדרה ברורה מה צריך לעשות ומה לא. כל אחד עובד אחרת ולכל בעל עניין יש ציפיות שונות. הוא רק רוצה לדעת מה מצופה ממנו ולעשות את זה אבל במצב הנוכחי הוא מנסה לעשות את הכי טוב אבל בסוף "מקבל על הראש". המקרה הזה היה ה"קש ששבר את גב הגמל" אבל לא בגללי אלא בגלל מקרים אחרים (שהוא לא רצה לפרט ולהיכנס אליהם).

בגדול התרגום שלי לצרכים היה – "מה שאני מבין ממך זה שחשוב לך – "
1. שיהיו סיכומי ישיבה מתועדים וברורים כדי למנוע אי הבנות בעתיד
2. שתהיה הגדרת תפקיד ברורה ככל שניתן ושתהיה מקובלת על כל בעלי העניין כדי שאפשר יהיה לענות על הציפיות של כולם.
לפי המשוב שלו נראה היה שאכן זה די קולע.
בגלל שהוא די חזר על זה שזו הייתה טעות שלו אז לא רציתי לחפור יותר מדי ורק אני אמרתי לו שחשוב לי שהוא יידע שאני לא רציתי לפגוע בו. אני רק חיפשתי להבין מדוע יש סטייה מהחלטות שהתקבלו בדיוק בנושא הזה. ושאני מאמין בעבודת צוות ומעריך את עבודתו מאוד. חשוב לי לשמור על יחסי עבודה טובים ושמירת האימון שיש בינינו.
בשלב הזה האווירה כבר הייתה מאוד טובה והוא ביקש לדבר על נושא אחר ולהתייעץ איתי. ובגלל שרציתי לזרום איתו אז הסכמתי ובמשך 30 דקות נוספות היה דיון מאוד ענייני ובאווירה טובה מאוד על הנושא האחר.
בסוף רציתי בכל זאת לסכם על הצעדים הבאים אז אמרתי לו שאני מציע שבישיבה הבאה עם המנהלת שלנו נציע לה שתוציא סיכום ישיבה מסודר והוא צחק ואמר שבכל מקרה הוא מתכנן לתעד ולשלוח כך שאין מה לדאוג…
סופ"ש נעים ותודה לכולם על הסימולציות. כנראה שאכן "קשה באימון וקל בקרב"…..

בעיני זו הייתה אחת הסדנאות הקצרות אך המועילות ביותר שהשתתפתי בהם ב(כמעט) 11 שנותי בחברה.
תודה רבה! ".

יצירת קשר

שם

דואר אלקטרוני

טלפון

נושא

תוכן ההודעה

הרשמה לקבלת עדכונים

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)