דלג לתוכן דלג לפוטר
“התוצאה העליונה של החינוך, היא הסובלנות ”
הלן קלר

קורס גישור בחינוך

הנחיית גישור במערכת החינוך להטמעת השפה הגישורית

 

חינוך ילדנו הוא מעל הכל ובשנים האחרונות מערכת החינוך עוברת טלטלות רבות והיא נדרשת להתאים עצמה לעולם חדש, משתנה וגם מקוון. גם הצוותים החינוכיים נדרשים להתמודד עם מגוון שינויים ומערכות יחסים מורכבות בזירות החינוכיות בתוך בית הספר ומחוצה לו, למשל בחדר המורים, בין חברי צוות ההנהלה, להתמודד במצבים שונים בין התלמידים לתלמידים, בין התלמידים לצוות החינוכי, ועדי הורים, מועצת תלמידים, הורים מול צוותי חינוך ורשימה עוד ארוכה.

המטרתו המרכזית של קורס גישור בחינוך הוא להכשיר את בוגריו להנחות ולהטמיע את שפת הגישור במערכת החינוך ולהעניק למשתתפיו כלים ומיומנויות להנחיית סדנאות גישור בקרב התלמידים, מורים וקהילות בית הספר.

 

הגישור הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לניהול מערכות יחסים מורכבות ורב מערכתיות. לימודי גישור בחינוך יעניקו למשתתפיו כלים ומיומנויות שיאפשרו לייצר השפעה על השיח הכולל בממשק הבית ספרי ובחיי התלמידים עצמם באופן אפקטיבי במיוחד במצבי קונפליקט. קורס גישור בחינוך מומלץ לכל איש חינוך והוראה באשר הוא.

לימודי גישור בחינוך – התמחות מקיפה, פרקטית ומקצועית שמתאימה   לעוסקים בחינוך והדרכה

השפה הגישורית תסייע ליצירת חברה סובלנית יותר, אלימה פחות ותעניק לתלמידים כלים פרקטיים לחיים בתקשורת בינאישית, יישוב סכסוכים וחילוקי דעות, התמודדות עם קונפליקטים ומציאות מורכבת המחייבת שיח ותקשורת אפקטיבית.

הקהילה מספקת למגשר את כל הכלים להצלחה מקצועית:

  • רכישת כלים להעברת סדנאות שונות בתחום הגישור ופתרון סכסוכים בבית הספר ומרחביו השונים
  • פיתוח מיומנויות ליצירת התערבות אפקטיבית מול הורים, תלמידים וקהילת בית הספר
  • תהליך עוצמתי של סיוע וניהול קונפליקטים במערכות יחסים מתמשכות
  • קבלת סט כלים עשיר ופרקטי לשימוש בהעברת סדנאות בבתי הספר

גישור בחינוך - למי מתאים הקורס?

  • הקורס מתאים לאנשי חינוך באשר הם – מורים, יועצים, מנהלים, מדריכי נוער ומטפלים
  • קורס גישור בחינוך מתאים לבוגרי קורס גישור בסיסי מבית ספר מוסמך ומוכר, שרוצים לרכוש ידע נוסף וכלים להטמעת השפה הגישורית במערכת החינוך

גישור בחינוך - תכני הקורס

  • ההבטחה שבגישור – היכרות עם מגוון האתגרים הקיימים במערכת החינוך והכרת מודלים לפתרון קונפליקטים בביה”ס
  • קונפליקטים בסביבת בית הספר חלק א’ – הגדרות לגישור בביה”ס
  • קונפליקטים בסביבת בית הספר חלק ב’ – הכרת ניהול אתגרים בכיתה, התנהלות מול גורמים שונים בביה”ס, לימוד מודל לזיהוי סגנונות תקשורת
  • הכרת יישומים וסקירה של קונפליקטים בביה”ס מנהיגות מגשרת
  • הקשבה כבסיס לתהליך הגישור  – הקשבה אפקטיבית לעומת הקשבה לא יעילה, פרקטיקה בהקשבה האפקטיבית בחיים
  • מודל הגישור: שלב ההכנה, שלב הפתיחה ושלב ההקשבה
  • מודל הגישור: הפסקת מגשרים, הגדרה מחודשת ודיאלוג
  • מודל הגישור: בדרך להסכמות
  • יישום הגישור בבית הספר

שיטת הלימוד בקורס

התנסות

הדגמה

הנחיה ודיון

מרצה הקורס בלימודי גישור בחינוך

קורס גישור בחינוך יועבר ע"י אופיר אביגדורי - מגשר במערכות החינוך מזה 18 שנה, מנחה סדנאות לילדים בגילאים השונים, מלווה תלמידים במערכת החינוך במסגרת הכשרות שנתיות ללימוד השפה הגישורית ומלווה תהליכי בניית הסכמות וגישור בין הורים וצוותי חינוך. מנחה בכיר, אחראי על הכשרת מנחים בחינוך ומפתח תכני הדרכה מעל 20 שנה.

חשוב לדעת!

תנאי קבלה

מטפל, איש חינוך

או בוגר קורס גישור

מבנה הקורס

12 מפגשים של 2.5 שעות

40  שעות אקדמאיות

תעודה

קורס גישור בחינוך

רוצה פרטים נוספים על הקורס?

להשארת פרטים נשמח לייעץ:

    קורסים שיפתחו בקרוב

    בוגרים ממליצים

    אופיר מרצה בחסד עליון. מחמם את הלב לצורה בה הוא מעביר את התכנים. אם הוא לא היה אומר שהוא 20 שנה במקצוע הייתי חושבת שהוא חדש בתחום עם מלא התלהבות. הוא עם הרבה מוטיבציה ורצון להעביר את החומר

    אופיר הנחה את הקורס באופן ענייני, מעניין, שיטתי וקולח. מנחה מעולה. הקורס מרוכז ומועיל וענה על ציפיותי. מה שהובטח לי קיבלתי. תודה רבה.

    קורס מעולה, מעניין ופרקטי! אופיר מרצה מדהים ומעביר את החומר בצורה ברורה ומעניינת! מעולה שהכיתה הייתה קטנה כך הקורס יכל להיות מועבר בצורה אינטימית וניתן היה לתת מענה לכל צורך שעולה לכל סטודנט. חייבת לציין שהייתי מאריכה את הקורס ועושה אותו אפילו טיפה יותר מעשי! מבחינתי היה רק מוסיף. מקווה מאוד להתחיל לעבוד בתחום הגישור בחינוך בקרוב מאוד. היה קורס מרתק! ממליצה עליו בחום!

    “קורס גישור בחינוך נותן כלים מעשיים להוראת מלאכת הגישור בבית הספר. בעזרת הקורס המשתלם/ת יכול/ה לבנות מערכי שיעור ללא הרבה מאמץ. הקורס מעמיק את פרקטיקת הגישור שנרכשה בקורס הבסיסי. במהלך הקורס נלמדים משחקים שמגוונים את דרך ההוראה. הסימולציות בקורס מסייעות לתרגל את שלבי הגישור.”

    “הגעתי עם חשש גדול, האם הקורס יצליח להיות מעניין בזו ? האם יפתח לי דרכים יצירתיות לגישור? האם יהיה ברור ופרקטי? האם המנחה יהיה קשוב לקבוצה? אז על כל השאלות היום אני יכולה לענות “כן” !!!! אופיר מדהים! מעביר את הגישור בצורה ברורה עם הרבה כלים פרקטים וקשוב לכל המשתתפים. גרם לכולנו להיות פעילים. חיכינו כל פעם לשיעור הבא , תודה”

    קורס העשרה למנחי סדנאות גישור בבתי ספר. קורס מעשיר שנותן כלים לעבודה עם ילדים ולא רק. אופיר מנחה מעולה, גם שזה היה ב zoom וזה מאתגר את כולנו – הוא הנחה את הקורס ברמה מקצועית גבוהה, בנועם ובקשב לכולנו. תודה רבה, ממליצה בחום!

    קורס מעולה ומקצועי, העניק לי כלים פרקטיים והרבה השראה להטמעת השפה הגישורית בכיתה בה אני מלמדת.

    רק לאחר הקורס הבנתי עד כמה הגישור חייב להיות אחד המקצועות שכל התלמידים צריכים להיחשף אליו. אופיר מעביר את הקורס באופן בהיר ומקצועי, ניכר כמה שהוא שולט בחומר ומאמין במה שהוא מלמד

    קורס מעולה, אחד הטובים והחשובים שעשיתי. תודה על ההזדמנות ללמוד אצלכם!

    אופיר מרצה בחסד עליון. מחמם את הלב לצורה בה הוא מעביר את התכנים. אם הוא לא היה אומר שהוא 20 שנה במקצוע הייתי חושבת שהוא חדש בתחום עם מלא התלהבות.

    הוא עם הרבה מוטיבציה ורצון להעביר את החומר. כן הייתי מאפשרת יותר התנסות מעשית בסוגיות של חינוך. היו שיעורים שהתאימו לצעדים ראשונים בגישור ככל הנראה לאלה שלא עברו קורס גישור

    הקורס היה ממש מעניין. מעשיר והמרצה רחב ידע. אך אני הרגשתי שאפשר להרחיב את הקורס בכך שיכיל עוד כלים גישוריים ועוד על שפה גישורית. אולי עוד קורס גישור בחינוך למתקדמים.. או משהו. היה מעולה, אופיר הוא נכס, הקבוצה היתה מדהימה

     

    קורס גישור בחינוך נותן כלים מעשיים להוראת מלאכת הגישור בבית הספר. בעזרת הקורס המשתלם/ת יכול/ה לבנות מערכי שיעור ללא הרבה מאמץ. הקורס מעמיק את פרקטיקת הגישור שנרכשה בקורס הבסיסי. במהלך הקורס נלמדים משחקים שמגוונים את דרך ההוראה. הסימולציות בקורס מסייעות לתרגל את שלבי הגישור. היה מעולה, תודה!

    שאלות ותשובות

    • מה יוצא לי מלימודי הנחיית קורס גישור בחינוך?
    • בסיום הקורס תוכלי לעבוד מול מערכות החינוך ולהעביר סדנאות להטמעת השחה הגישורית, לתהליכי מו”מ ויישוב סכסוכים בזירת בית הספר, הין התלמידים, המורים, ההורים וההנהלות. תוכל להשפיע והטמיע שפה חדשה ואפקטיבית לשיח סובלני ומקדם.

    • מהן שיטות הלימוד בקורס גישור בחינוך אצלנו?
    • קורס גישור בחינוך בנוי מלמידה במספר מישורים, תוך שימוש במתודיקה מגוונת, שלב של הרצאה תיאורטית, דיון ושיח על נושאי הקורס, ומשחקי תפקידים והדגמה של המנחה וחברי הקבוצה. שימוש במגוון מתודות לימודיות מבטיח למידה חווייתית  ויכולת להפנים וליישם את החומר הנלמד באופן מלא תוך הבנה עמוקה של תהליכי הגישור במערכת החינוך.

    • מהן שיטות הלימוד בקורס פרקטיקום בגישור אצלנו ?
    • לימודי פרקטיקום בגישור בגומא גבים מתקיימים בקבוצות קטנות עד שמונה משתתפים במטרה לשמור על חניכה וליווי אישי צמוד במהלך הקורס. הלימודים כוללים חלק פרקטי ומקצועי תוך צפייה, למידה והשתתפות בתיקי גישור של בתי המשפט, חלק תאורטי של למידה וקריאת מאמרים מקצועיים וחלק חוויתי של עבודה משותפת תחת ליווי מקצועי של מדריכי הקורס.

    השינוי שלך מתחיל כאן!

    נשמח לייעץ, רק צריך למלא פרטים.



      קורסים נוספים שיכולים לעניין אתכם

      קורסים במכללה
      דילוג לתוכן